7 Courses
Year 1
Αυτό το μάθημα έχει ως στόχο να εισαγάγει τους φοιτητές στις θεμελιώδεις έννοιες:
της μικροβιολογίας που θα μελετήσει :
και
της επιστήμης των τροφίμων που θα μελετήσει :
Για να κατακτηθούν τα παραπάνω οι φοιτητές θα εμπλακούν σε :
Διαλέξεις/ Συζητήσεις 36 ώρες
Εργαστηριακές ασκήσεις: 12 ώρες (6 x 2 ώρες)
Ανάπτυξη και Παρουσίαση Αναρτημένης Εργασίας 2 ώρες
Ανεξάρτητη/ατομική μελέτη 152 ώρες
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται μέσω : Ατομικής παρουσίασης (power point) (100%)
Το μάθημα της «Κυτταρικής Βιολογίας και Διατροφογενετικής» πραγματεύεται την σχέση μεταξύ βασικής κυτταρικής βιολογίας, γονιδίων, διατροφής και υγείας του ανθρώπου. Στον βαθμό που απαιτείται, η ενότητα παρέχει το απαραίτητο υπόβαθρο ώστε να γίνει κατανοητή, και να μπορέσει να αναπτυχθεί, η διαμόρφωση ενός εξατομικευμένου διαιτολογίου με βάση το γενετικό προφίλ του κάθε ατόμου. Ο βασικός σκοπός της ενότητας είναι η παροχή των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων Γενετικής, Κυτταρικής και Μοριακής Βιολογίας που ενδιαφέρουν την επιστήμη της Διαιτολογίας.
Τα μαθήματα της ενότητας πραγματεύονται βασικές επιστημονικές περιοχές της Βιολογίας, όπως είναι η δομή και η λειτουργία του κυττάρου, η μοριακή βιολογία του γενετικού υλικού, οι χρωμοσωμικές και γονιδιακές μεταλλάξεις, οι κληρονομούμενες ασθένειες, τα γενετικά τεστ, η γονιδιακή θεραπεία, η βιοηθική, η επιγενετική, η διατροφογενετική, η διατροφογενωμική, η φαρμακογενετική και η φαρμακογενωμική. Οι βασικές έννοιες των παραπάνω γνωστικών αντικειμένων θα παρουσιασθούν και θα συζητηθούν, πάντα σε σχέση με τις εφαρμογές που δύναται να έχουν αναφορικά με το αντικείμενο της Διαιτολογίας.
Σας ευχόμαστε ένα δημιουργικό ακαδημαϊκό εξάμηνο!
Καλωσόρισες στο μάθημα της Φυσιολογίας Ανθρώπου!
Το συγκεκριμένο μάθημα διδάσκεται το πρώτο εξάμηνο του πρώτου έτους και μελετά τις βασικές αρχές της ανθρώπινης φυσιολογίας, όπως την ομοιόσταση, καθώς και τη λειτουργία του νευρικού, του μυϊκού, του καρδιαγγειακού και του αναπνευστικού συστήματος. Επιπλέον, θα μελετήσουμε τις βασικές αρχές της ενδοκρινολογίας και της ισορροπίας νερού/ηλεκτρολυτών/pH, καθώς και τη λειτουργία του γαστρεντερικού και του ουροποιητικού συστήματος. Τέλος, θα γίνει ανασκόπηση των βασικών αρχών της Ανοσολογίας.Year 1
Η Βιοχημεία είναι ένα κύριο μάθημα για τους φοιτητές των σχολών που σχετίζονται με την υγεία, όπως είναι και η ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑ και παρέχει τη βασική γνώση για να μπορέσουν να κατανοήσουν κάθε εφαρμογή που σχετίζεται με αυτό το επιστημονικό πεδίο.
Έχει σχεδιαστεί για να σας παρέχει μια εκτενή κατανόηση του ρόλου της Βιοχημείας ώστε να μπορέσετε να αντιληφθείτε πώς οι έμβιοι οργανισμοί λειτουργούν σε μοριακό επίπεδο.
Τα κύρια θέματα αυτού του μαθήματος βασίζονται σε βασικές αρχές της βιοχημείας όπως η δομή του ατόμου, η έννοια του pH, ο ρόλος του νερού και η δομή των βιομορίων (υδατάνθρακες, λιπίδια πρωτεΐνες και νουκλεϊκά οξέα) και των ενδιάμεσων προϊόντων του μεταβολισμού.
Οι βασικές αρχές αυτών των θεμάτων θα εξεταστούν και θα συζητηθούν στις διαλέξεις ώστε να υπάρξει επαρκής γνώση.
Κατά τις εργαστηριακές ασκήσεις θα εφαρμοστούν μέθοδοι και τεχνικές ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν τη θεωρία.
Ελπίζουμε να απολαύσετε αυτό το μάθημα!
Η ενότητα αυτή έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μια εκτενή κατανόηση σχετικά με τη σημασία του ρόλου των Διαιτολόγων-Διατροφολόγων στην ανθρώπινη υγεία μέσω διαιτολογικών και διατροφικών μελετών και των βασικών μοντέλων Διατροφής, αλλά και να εμπνεύσει τους μαθητές να ακολουθήσουν τις σπουδές τους στενά, για να γίνουν ειδικοί στη Διατροφή και στη Διαιτολογία αλλά πιο σημαντικό, χρήσιμα και αξιοσέβαστα μέλη της κοινωνίας μας. Παράλληλα, η ενότητα αυτή έχει σχεδιαστεί για να παρέχει τη δυνατότητα απόκτησης δεξιοτήτων αναφορικά με το πεδίο της “Ακαδημαϊκής Γραφής”. Σκοπός, λοιπόν, της ενότητας είναι η εισαγωγή των φοιτητών στο αντικείμενο της Ακαδημαϊκής γραφής και του επιστημονικού λόγου μέσω συγκεκριμένων περιπτώσεων μελέτης που ενδιαφέρουν την επιστήμη της Διαιτολογίας. Εφαρμόζεται ομαδοσυνεργατική διαδικασία, με εφαρμογή διαφόρων μαθητοκεντρικών τεχνικών διδασκαλίας συνδυάζοντας βιβλιογραφική ανασκόπηση καθώς και πρακτικές επίλυσης προβλημάτων. Το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι η αποκόμιση των απαραίτητων ακαδημαϊκών δεξιοτήτων συγγραφής ενός επιστημονικού κειμένου, η ικανότητα εργασίας σε ομάδες, ανάθεσης ρόλου μάθησης και συνεργασίας με επαγγελματίες και επιστήμονες του χώρου. Επιπρόσθετος σκοπός της ενότητας είναι η αποσαφήνιση και κατανόηση της σημασίας της Διεπιστημονικής Εκπαίδευσης στα πλαίσια εξάσκησης του επαγγέλματος του Διαιτολόγου.
Συνοπτικά, κατά τη διάρκεια των σπουδών οι Φοιτητές αναμένεται:
• να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες και τις αρχές που σχετίζονται με το επάγγελμα της διαιτολογίας και της διατροφής και να συνειδητοποιήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ αυτών των δύο περιοχών της ίδιας επιστήμης
• να εισαχθούν στα συστήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης και θα κατανοήσουν το ρόλο του διαιτολόγου σε αυτούς τους τομείς
• να μπορούν να ανακαλύψουν και να συνειδητοποιήσουν τον βασικό ρόλο των Διαιτολόγων στον ιδιωτικό τομέα και τη συνεργασία που απαιτείται με άλλους ειδικούς στον τομέα της υγείας.
• να κατανοήσουν και να δώσουν έμφαση στις διαφορές στον ρόλο και στον χώρο που κατέχουν οι Διαιτολόγοι στην Ελλάδα, στην ΕΕ και γενικά στον κόσμο και επίσης να εξοικειωθούν με τις ευκαιρίες απασχόλησης, τους νόμους και τις βασικές διαιτολογικές οργανώσεις και συλλόγους.
• να κατανοήσουν το αντικείμενο της Ακαδημαϊκής Γραφής και του επιστημονικού λόγου
• να κατανοήσουν το αντικείμενο της Διεπιστημονικής Εκπαίδευσης και το ρόλο του Διαιτολόγου στη διεπιστημονική ομάδα φροντίδας
Ελπίζουμε να απολαύσετε την ενότητα!